تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

نحوه فروش ورق ژئوممبران به چه صورت است ؟

اگر در مسیر شهری به شهری با ماشین جابه جا شده باشید قطعا زمین های حفر شده زیادی را مشاهده میکنید. این زمین ها که برای استخر های ذخیره آب کشاورزی، پرورش ماهی، پرورش انواع آبزیان و مواردی از این قبیل استفاده می شوند با ورق هایی از جنس پلی اتیلن که همان محصولات ژئوسنتتیک هستند بستر سازی شده اند.

اما اینکه نحوه فروش این محصولات به چه شکل است موضوع مقاله ما است. اما پیش از آن لازم است که درباره عناوین زیر هم اطلاعاتی داشته باشیم تا از خرید خود راضی باشیم:

  • تعریف مختصری از ورق های ژئوممبران؟
  • ورق های ژئوممبران چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟
  • این ورق ها چگونه تولید می شوند؟
  • به چه نکاتی باید در هنگام خرید توجه داشته باشیم؟
  • قیمت مناسب برای ورق های ژئوممبران چه قیمتی است؟
  • نحوه فروش ورق های ژئوممبران به چه صورت می باشد؟

ژئوممبران چیست؟

ژئوممبران به نام انگلیسی Geomembrane شناخته شده است. این ورق ها که از جنس پلی اتیلن هستند به عنوان عایق می توانند نگهدار آب و جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان یا خاک شوند. ژئوممبران ها یکی از محصولات ژئوسنتتیک هستند( مقاله کامل این محصولات در سایت مهرگام آذر صنعت قابل مشاهده است) اصولا از 96 درصد پلی اتیلن ، 3درصد مستر بچ و 1 درصد هم به عنوان آنتی اکسیدان تولید می شوند. این ورق ها با توجه به شرایط پروژه تولید و به کار برده می شوند. پس نکته بسیار مهمی که است حتما بایدپیش از خرید نیروی های فنی از محل پروژه شما بازدید کنند.

 

به طور کلی ژئوممبران ها از 98 درصد پلی اتیلن و 2 در صد کربن بلک ( مقاله کامل این موضوع را در می توانید با کمک لینک مشاهده کنید) ساخته می شوند. این عایق ها یکی از بهترین انتخاباتی هستند که می تواند برای استخرهای ذخیره آب کشاوری از آنها استفاده کرد. در ادامه به بررسی کامل و اساسی از ویژگی های این ورق ها می پردازیم با ما همراه باشید.

ورق های ژئوممبران چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

  • اگر این ورق ها بازیافتی نباشند و با کمک نصاب حرفه ای نصب شوند قطعا بالای 50 سال طول عمر دارند. مگر در شرایط خاصی مانند زلزله، حمله حیوانات و مواردی ازاین قبیل.
  • چنانچه متراژ پروژه به صورت دقیق محاسبه شود ورق ژئوممبران با توجه به جنس خاک و زمین و شرایط خاص پروژه ورق ژئوممبران را خریداری و به طور دقیق نصب می شود این موضوع در خرید و نصب ورق ها به صورت استاندارد بسیار اهمیت دارد.
  • قطعا شما هزینه هنگفتی را جهت خرید این عایق ها پرداخت خواهید کرد اما در نظر داشته باشید که اگر از جاهای معتبر این ورقها خریداری شوند قطعا شما نیازی نخواهید داشت که هر سال آنها را تعویض کنیدچرا که عمری طولانی به همراه خواهند داشت.
  • این ورق ها با توجه به مواد تولید کننده شان قدرت نفوذ پذیری بالایی دارند. و اجازه ورود آب را به داخل خاک و به داخل بستر نخواهند داد.این ورق ها بر خلاف ظاهرشان انعطاف پذیری خاصی دارند که با کمک دستگاه مخصوص جوش که به عنوان کامت است به هم دیگر متصل می شوند. ( برای آشنایی با دستگاه جوش وارد لینک آبی شوید).
  • مواد تشکیل دهنده این ورق ها به شکلی است که در برابر اشعه نور خورشید قابل تغییر نمی باشند. اما یادتان باشد که نوع آبی رنگ آنها برای استخر هایی که سر پوشیده نیستند اصلا مناسب نیست چرا که این ورق درمقابل نور خورشید پودر می شود.
  • این ورق ها در برابر سرما و گرما قدرت مقاومت بالایی دارند و به سادگی قابل تغییر نیستند. به این نکته باید توجه داشته باشید که حتما از نمایندگی هایی خریداری کنید که مطمئن هستید ورق درجه یک ایرانی به شما تحویل می دهند.

در ادامه نحوه تولید ورق های ژئوممبران را مورد بررسی کامل قرار می دهیم.

نحوه تولید ورق های ژئوممبران درجه یک ایرانی

برای تولید ورق های ژئوممبران حتما باید مواد لازم زیر فراهم باشد تا بتوانیم یک عایق فوق العاده عالی تحویل بگیریم.

  • رزین پلیمری با مواد افزودنی
  • آنتی اکسیدان‌ها
  • نرم کننده‌ها
  • مواد پرکننده
  • کربن سیاه و روان کننده‌ها

بعد از مخلوط کردن این مواد با دستگاه های مخصوص آنها را برروی صفحه هایی پخش می کنند و با پرس تحت فشار قرار میدهند. این کار قبل از اینکه مواد سرد و جامد شود باید انجام شود چرا که به راحتی قابل شکل گیری باشد. پس از آن در اندازه و ضخامت های مورد نظر برش داده می شوند. و در نهایت تا زمانی که خوب شکل نگیرند آنها را جابه جا نمی کنند. تمام این مراحل در داخل کارخانه با دقت و با توجه به مخلوط کردن مواد درجه یک تولید می شوند.

در ادامه ما به بررسی برخی نکات در هنگام خرید ورق ژئوممبران می پردازیم.

 

هنگام خرید ژئوممبران به چه نکاتی بایدتوجه کرد؟

  • جنس موادی که برای تولید ورق های ژئوممبران استفاده می شود باید درجه یک باشد چرا که به هیچ عنوان نباید آب به داخل این عایق ها نفوذ کند. مواد خنثی یکی از بهترین موادی هستند که برای این ورق ها استفاده می شوند.
  • عایق ها را از نظر ضخامت و طول و عرض حتما مورد بررسی قرار دهید چراکه این عایق ها باید آنقدر درجه یک باشند تا مدت زمان طولانی تری را در برابر هر گونه شرایط آب و هوایی، جوی، بلایای طبیعی مقاومت کنند.
  • عایق ها را حتما با توجه به متراژ و نوع زمین خود انتخاب کنید. تا نصب آن به صورت استاندارد و کامل انجام شود. بهتر است قبل از خرید حتما با مهندسان مشاوره این عرصه کاری مشورت داشته باشید تا متراژ دقیق پروژه شما را محاسبه کنند.
  • این روزها تعداد نمایندگان فروش عایق های ژئوممبران بسیار زیاد است به نوعی عامیه دست بالای دست بسیار زیاد است. حتما انتخاب ورق و خرید خود را از نمایندگانی انجام دهید که سابقه پیشین آن ها را خوب میدانید یا بازدیدی از نمونه کارهای آنها داشته باشید. اینگونه خریدی سالم تر خواهید داشت.

 

قیمت مناسب برای خرید ورق های ژئوممبران

امروزه با وجود بازار رقابتی بین شرکت های مهندسین مشاوره در زمینه خرید و فروش محصولات ژئوسنتتیک شما به سختی می توانید ورق های مورد نیاز خود را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که قیمت هر ورق با توجه به کار کرد و قابلیت های آن انتخاب می شود به یاد داشته باشید که هیچ ارزونی بی حکمت نخواهد بود.

در هنگام خرید ضمن دقت به نکاتی که در بالا خدمت شما ذکر شده است بهتر است عایق ها را از نزدیک امتحان کرده و با توجه به ضخامت، مشخصات فنی و قابلیت های مربوط به ورق خرید خود را انجام دهید.

ورق های ژئوممبران دارای تنوع بسیار زیادی هستندو در متراژ های مختلف تولید می شوند. هر کدام دارای قابلیت های مخصوص به خود هستند که متناسب با پروژه و بستر انتخاب می شوند. پس قیمت نهایی آنها هم قطعا متفاوت خواهد بود.

در ادامه این مبحث به عنوان آخرین کلام به نحوه فروش این محصول می پردازیم.

 

کلام آخر...

شما می توانید این عایق ها را با توجه به نیاز خود و بستر پروژه که قبل از آن توسط نیروهای بازدید کننده بررسی شده است از نمایندگی های معتبرخریداری کنید. درنظر داشته باشید که این عایق ها باید حتما با توجه به درجه یک بودن شان حتما دارای ضمانت نامه های اجرایی و کیفی باشند.

 

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو