تلفن ثابت
021-44062017
تلفن همراه
09123906346
پست الکترونیکی
m.azarsanat@yahoo.com

آب بندی چاله آسانسور ها

  • صفر تا 100 آب بندی چاله آسانسور ها با محصولات ژئوسنتتیک

در قدیم ساختمان سازی با مصالحی مانند بتن، سیمان، انواع آهن آلات بوده است. در حالیکه الان محصولات جدید پلیمری جای آنها را پر کرده است.یکی از مهم ترین بخش هایی که در ساختمان سازی باید به آن توجه کرد چاله های آسانسوری است. چاله های آسانسوری حتما باید به طور کامل و اصولی آببندی شوند به همین دلیل است که ما در این پست می خواهیم به بررسی کامل آببندی چاله های آسانسوری بپردازیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

  • اهمیت اصولی نصب آسانسور

نصب آسانسور (و آب بندی آسانسور ها)یکی از مهمترین و اصولی ترین قسمت ها و مشاغل جامعه می باشد. به همین دلیل برای اجرای آسانسور ها حتما باید از افراد خبره و کاردان کمک گرفت. امروزه یکی از مراحلی که برای ساختمان سازی باید دقت و توجه داشت مرحله آسانسور می باشد . این کار با محصولاتی محکم ومقاوم باید انجام گیرد. در غیر این صورت احتمال هر گونه حادثه ممکن می باشد. سقوط آسانسور ها از مواردی است که بسیاری از مردم با احتمال آن از آسانسور ها در مکان های مختلف استفاده نمی کنند .بر همین اساس است که بسیاری از مردم با کمک گرفتن از پله های برقی و پله های معمولی کار خود را انجام می دهند. در قسمت بعدی ما با مراحل نصب آسانسور از اول تا به انتها آشنا می شویم .

 

  • مرحله اول- آماده سازی چاهک آسانسوری

این مرحله خود به دو قسمت زیر تقسیم می شود:

  • دیوار کشی اطراف چاهک آسانسوری: این دیوار کشی باید از کف که تمام شده تا اطاقکی که در موتورخانه بر روی پشت بام قرارداد ادامه پیدا کند. دیوار کشی در ساختمان سازی به نوع آن بستگی دارد گاهی با آجر، گاهی سیمان و حتی ورق های پلیمری که همان محصولات ژئوسنتتیک می باشند آماده سازی می شوند. در نهایت با سیمان یا گچ اطراف دیواره چاهک آسانسوری را ماله می کشند گاهی بعد از صاف شدن آن قسمت از پوشش ژئوتکستایل استفاده می کنند. ( درباره ژئوتکستایل ها قبلا در سایت توضیحاتی داده شده است).
  • آماده سازی کف چاله آسانسوری:برای اینکه بتوان آسانسور را نصب کرد حتما باید از اولین محل توقف آسانسور فضایی را در نظر گرفت که این کار قبل از بتون ریزی در کف چاهک باید اتفاق بیفتد. آرماتورهایی نیز در قسمت سکوی ضربه گیر قرار میگیرند که بر اساس نقشه ساختمان جای گذاری می شوند.

در مرحله آماده سازی چاله آسانسوری ما نیاز به یک چاه داریم که این چاه می تواند برای دریافت رطوبت به داخل ساختمان یا به چاه اصلی وصل شود یا در بیرون از ساختمان در فاصله ای کمتر چاهی را حفر کنند.

  • مرحله دوم اجرای آهن کشی آسانسور ها

این مرحله باید با اصول و دقت لازم انجام پذیرد چرا که اجرای آهن کشی حکم پاهایی سالم برای انسان را دارد و وزن زیادی را باید متحمل شود. همچنین در پایان باید دال بتنی و بتن ریزی نیز انجام گیرد. که این کار باعث استحکام بیشتری به ساختمان می شود.

  • مرحله سوم نصب درب و ریل آسانسور ها

نصب درب و ریل از نظر سرویس کاران آسانسور ها به عنوان قلب تپنده یک آسانسور محسوب می شود .این کار از دقت لازم برخوردار است چرا که حتی یک میلی متر هم نباید خطا وجود داشته باشد. این خطا آن قدر ارزش دارد که اگر حتی تمام آسانسور از اول تا به انتها کامل و استاندارد ساخته شده باشد اما این مرحله دچار خطا باشد نمی توان گفت که آسانسور استاندارد نصب شده است.

  • مرحله چهارم- نصب مکانیک و راه اندازی آسانسورها

آماده سازی دال بتنی در این مرحله بسیار مهم است چرا که قبل از نصب مکانیک و راه اندازی آسانسورها باید انجام شود. تابلوی سه فاز هم باید به یک برق سه فاز متصل گردد. تا بتواند آسانسور را به بالا هدایت کند. کابین آسانسور با کمک یک یوک و کادر وزنه به داخل چاه آسانسور نصب می کنند و در نهایت با سیم بکسل ها متصل می شوند.

  • مرحله پنجم انجام امور الکتریکی آسانسورها

کارهایی که در این مرحله انجام می گیرد به طور کلی به موارد ذیل مربوط می شود:

  • تابلوهای فرمان مربوط به آسانسور را نصب میکنند.
  • عملیات مربوط به سیم کشی موتور آسانسور ها صورت می گیرد.
  • سیم کشی های مربوط به چاه آسانسور انجام می گیرد.
  • تراول های کابلی نصب می شوند.
  • در نهایت تست های نهایی مربوط به آسانسورانجام می شود و در پایان به طور کامل تحویل کارفرما داده می شود.
  • مرحله ششم بازرسی نهایی از آسانسور

این مرحله برای بازرس بسیار مهم می باشد چراکه اگر مشکلی باشد حتما باید اعلام کند و آسانسور را به طور کامل مورد بازرسی قرار دهد . بازرس حتما باید استاندارد های مربوط به نصب آسانسور ها را مورد ارزیابی کامل قرار دهد و در نهایت برگه تایید را امضاء نماید.

حال که با مراحل مختلف نصب آسانسورها آشنا شدیم بد نیست که بدانیم برای استفاده از تجهیزات اندازه گیری در نصب آسانسور ها باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم . در قسمت بعدی با این موارد آشنا خواهیم شد.

  • نکات مهم در هنگام نصب آسانسورها

می توان گفت که آسانسور ها به نوعی ستون فقرات یک ساختمان محسوب می شوند این درحالی است که باید برای ساخت آن ها دقت لازم را داشت . تجهیزات مورد نیاز برای ساخت آسانسورها می تواند در بهتر ساخته شدن آن ها کمک کند.

امروزه محصولات ژئوسنتتیک مانند PVC ها، ژئوممبران ( در وب سایت مهرگام آذر صنعت مقاله کامل این محصولات در اختیارتان است) ژئوتکستایل می توانند در ساخت آسانسور ها و استاندارد بودن شان به ما کمک کنند.با این حال رعایت برخی از نکات ذیل بسیار لازم و ضروری خواهد بود :

  • ظرفیت آسانسور ها باید استاندارد باشد . معمولا آسانسور ها از حداقل 4 نفر تا حداکثر 8 نفر ظرفیت دارند.
  • محیط آسانسورها باید استاندارد باشد تا در مواقع خطر شخصی که در آسانسور گرفتار شده است احساس امنیت کامل را داشته باشد.
  • ظاهر آسانسور باید مناسب با محیط داخلی ساختمان باشد.
  • از محصولاتی استفاده شود که عمر آسانسور طولانی مدت و تعمیر و نگهداری از آن خیلی مستلزم هزینه نگردد.
  • از افراد خبره و استاد این کار کمک و مشاوره گرفته شود چرا که آنها خوب می دانند که چه آسانسوری برای چه محیطی مناسب است.
  • ایمنی آسانسورها باید بالا باشد چرا که در هنگام خطر به شخص گیر افتاده ضربه ای وارد نشود.
  • طراحی اصولی داشته باشند چراکه هر چقدر طراحی آسانسورها پیچیده تر باشد قطعا نگهداری از آنها هم پیچیده تر خواهد بود .

 

سخن آخر ...

همان طور که اشاره شد محصولات ژئوسنتتیک در ساختمان سازی و گود ساختمانی حتی در بخش چاله آسانسوری استفاده می شود با این حال شرکت مهرگام آذر صنعت قادر به کمک و انجام پروژه های مربوط به ساختمان سازی است .

 

 

نوشتن دیدگاه


تهیه و بهینه سازی شده توسط: نوآوران پارسی طرح گستر

جستجو